vineri, 11 aprilie 2008

Kierkegaard

"La poarta asteapta o cabrioleta mica. Pentru mine ea e mai mare decat lumea cea mare, caci in ea este loc pentru doi. E trasa de doi cai salbatici si nesupusi, nerabdatori ca pasiunile mele, indrazneti ca gandurile mele. Daca vrei, te rapesc, prietena mea! Un cuvant al tau va fi pentru mine un ordin.
Te-as rapi dintre oameni ca sa te duc nu printre altii, ci in afara lumii.
Caii, iata-i, se cabreaza si cabrioleta se apleaca spre spate, caii urca acum drept, pe verticala, deasupra capetelor noastre, o luam spre nori, urechile ne tiuie. Stam noi locului si pamantul se-nvarte ori e avantul nostru temerar?
Ai ameteli, ingerasul meu? Tine-te bine de mine, caci eu n-o sa am. Niciodata nimeni nu va avea ameteli spirituale daca se va gandi numai la un lucru, iar eu ma gandesc numai la tine; nici amteala fizica, daca-si fixeaza privirile pe un singur obiect, iar eu nu te privesc decat pe tine.
Tine-te bine!Chiar daca lumea ar pieri, chiar daca mica noastra cabrioleta ar disparea dedesuptul nostru, stransi unul in bratele celuilalt, noi vom plana in armonia sferelor"
"Blonduta mea,
Un raspuns bun e ca un sarut dulce, zice Solomon. Imi cunosti curiozitatea, in legatura cu care mi se fac chiar reprosuri. Aceasta din pricina ca subiectul la care se refera intrebarile mele e totdeauna necunoscut. Tu si numai tu le intelegi, tu si numai tu stii sa dai un raspuns bun. Caci un raspuns bun e ca un sarut dulce, zice Solomon.
Prietenul tau."

Niciun comentariu: